Iedere ondernemer wilt zijn doelgroep bereiken en het liefst zo effectief mogelijk. Dan is de vraag: op welke manier kun je dit het beste doen? Doe je dit door een expert een animatie laten maken, of maak je actief gebruik van de sociale media kanalen?
Tip 1: Breng in kaart wat jouw doelgroep precies is
Allereerst is het belangrijk om goed in kaart te brengen wat jouw doelgroep precies is. Voor deze eerste stap zul je dus echt je klant goed moeten leren kennen. Wanneer je je klant kent kun je namelijk gemakkelijker een marketingstrategie opmaken. Het is namelijk overbodig om klanten aan te trekken die niet bij jou passen en deze zijn vaak ook lastig geïnteresseerd te krijgen. Om je doelgroep juist te definiëren, kun je jezelf een paar vragen stellen. Deze vragen stel je jezelf om een juist beeld te vormen. Denk hierbij aan vragen zoals welke klantengroep het beste bij jou past, waar je de klantengroep kan vinden en welke leeftijd klanten je wilt aantrekken. Door je goed te verdiepen in je klanten zul je vervolgens ze beter leren kennen en beter bereiken.
Tip 2: Een animatievideo laten maken door Tim en Tom producties
Bovendien kun je je doelgroep beter bereiken door je eigen kanalen in te zetten en op zoek te gaan naar kanalen waar je jouw specifieke doelgroep zult vinden. Denk bijvoorbeeld aan sociale media platforms waar zij regelmatig op te vinden zijn. Door jouw bedrijf of product op deze kanalen te promoten zul je merken dat je sneller je doelgroep aangespoord hebt. Dit kun je doen door het delen van animatievideo’s van Tim en Tom producties, win acties of leuke posts. Maak vooral gebruik van deze sociale media kanalen om jouw doelgroep in actie te krijgen: door middel van het uitleggen van je product in een animatievideo kun je ze bijvoorbeeld naar jouw website toe leiden. Dit zorgt weer voor extra views op je website, en dus een beter bereik voor jouw product. Want klanten die liken delen vaak ook, en dat is precies wat jij nodig hebt!
Tip 3: Een animatievideo laten maken die de klant triggert tot actie
Om je doelgroep beter te bereiken, zul je ze een aanleiding moeten geven tot het bezoeken van jouw website. Je zult ze dus op een bepaalde manier moeten triggeren tot het bezoeken van jouw website. Dit kan zoals eerder genoemd perfect via de sociale media kanalen. De succesfactor in dit geval ligt voornamelijk in de trigger: laat in elke animatievideo of in elk bericht een boodschap achter die jouw doelgroep aan het denken én aan het werk zet. Dit verschilt natuurlijk erg per doelgroep, en zul je dus goed moeten onderzoeken wat jouw groep aanspoort tot het klikken op een link of bezoeken van een website. Dit kun je doen door het simpelweg gewoon uit te testen!
Geef een reactie