In de online marketing is thuiswerken de laatste jaren een goede optie. Je hebt namelijk geen last van files, alle resultaten van bezoekers tot aan conversies zijn online te vinden en je kan flexibel omgaan met het indelen van jouw dagdeel. Als je deze voordelen leest dan is het logisch dat thuiswerken steeds populairder wordt. Maar hoe richt je die thuiswerkplek nu op de beste manier in zodat je iedere dag makkelijk en effectief aan het werk kunt? We geven je een aantal praktische tips.
1. Zorg voor een goede verbinding
Je werkt in de online marketingwereld, dan is het handig dat je een goede internetverbinding hebt. Want hoe kun je anders zien welke online doelen je de afgelopen dag behaald hebt. Zorg er allereerst voor dat je een internetabonnement met goede snelheden hebt zodat je makkelijk en onverstoord aan het werk kan. Er zijn maar genoeg alles in een pakketten te vinden met hoge snelheden: zeker wanneer je gebruik kunt maken van een glasvezelnetwerk. Neem de tijd om de snelheden van verschillende aanbieders te vergelijken om toekomstige irritaties en frustraties te voorkomen.
2. Werk met WordPress en een VPS server
WordPress is een ideaal platform om makkelijk vanuit huis te kunnen werken en je website zonder problemen zelf te kunnen onderhouden. Gecombineerd met een goede internetverbinding zorg je dat je website lekker loopt, alle pagina’s volledig geoptimaliseerd kunnen worden en je website altijd goed bereikbaar is. Wil je zeker zijn dat de verbinding altijd goed is? Kies dan voor een VPS (Virtual Private Server) zodat je de resources van de server niet hoeft te delen. Het resultaat? Een stabiele server en altijd een goede verbinding!
3. Zorg voor voldoende opslagruimte
Het maakt niet uit met wat voor laptop of desktop je werkt: op een gegeven moment kun je door je opslagruimte heen zitten. Zorg dat je externe opslag klaar hebt liggen waar je van het begin af aan gebruik van kunt maken. Op deze manier heb je al je bestanden niet alleen veilig opgeslagen maar zorg je ook voor overzicht. De ‘cloud’ heeft de afgelopen jaren veel over zich heen gekregen, want is het veilig, lekken mijn documenten niet uit? Bedrijven die clouddiensten aanbieden kunnen nooit voor 100% deze vragen wegnemen. De laatste jaren zijn ze wel druk bezig geweest om het het delen van opslag in de cloud veiliger te maken. Mocht je toch voor een clouddienst kiezen dan zijn onderstaande cloudiensten een goede optie:
- Mega
- Dropbox
- iCloud
- hubiC
- Google Drive
- Stack
- SpiderOak
- Mediafire
- Microsoft OneDrive
4. Opties tot vergaderen
De kans is groot dat je regelmatig online moet vergaderen vanuit je thuiskantoor: zorg dus dat je hier de mogelijkheden voor hebt. Schaf niet alleen een camera aan, maar zorg er ook voor dat je de ruimte waarin je thuiskantoor zich bevindt makkelijk geluidsstil kunt maken. Is je internetverbinding niet altijd betrouwbaar? Zorg dan tot direct toegang tot de internetkabel zodat je onverstoord kunt vergaderen. Hieronder staan een aantal tools waarmee je online kan vergaderen:
- Join.me
- Skype
- Google Hangouts
- Appear.nl
5. Kies de juiste accessoires
Afhankelijk van de laptop of desktop die je gebruikt zul je bepaalde accessoires nodig hebben. Gebruik je bijvoorbeeld meerdere schermen, dan heb je de juiste connectie kabels nodig. Gebruik je een chromebook? Dan kan een usb verlenger een handige accessoire zijn. Probeer met een blik op de toekomst in te schatten wat je allemaal nodig zou kunnen hebben, en zorg dat je het vast in je bureaulade klaar hebt liggen mocht het moment komen!
6. Regel je software
Ga je gebruik maken van software van Adobe of Microsoft? Zorg dan dat je deze op tijd installeert zodat je dit niet tijdens je eerste werkdag hoeft te doen. Bewaar alle software informatie bij elkaar, zodat je codes en andere belangrijke data in no-time opgezocht hebt.
Geef een reactie