Online of offline boekhoudsoftware?

Dankzij het internet is het vandaag de dag een stuk eenvoudiger om jouw producten aan de man te brengen. Via jouw website of webshop kun je immers op een makkelijke manier jouw hele assortiment tonen aan de buitenwereld. Zo ben je niet gebonden aan een specifieke winkel locatie en kun je dus op een voordelige manier veel meer publiek bereiken. Combineert men het gebruik van een WordPress shop bovendien ook nog eens met Social Media? Dan is de afzetmarkt steeds groter en worden de kansen op het behalen van goede omzetten bovendien ook nog eens vergroot.

Wel is het natuurlijk zo dat het verkopen van artikelen en het voeren van een bedrijf via een WordPress shop wel een administratie met zich meebrengt. Je kunt voor die administratie een offline boekhoudsoftware gebruiken, maar ook ervoor kiezen om een online boekhoudprogramma in te schakelen en zelfs te koppelen aan jouw website. Wat de voordelen zijn, voor wie het geschikt is en hoe de koppelingen te realiseren zijn? Wij zijn jouw WordPress hulp!

Voordelen van een online boekhoudprogramma

Vandaag de dag kiezen steeds meer mensen ervoor om hun boekhouding via een online boekhoudsoftware af te laten handelen. Uiteraard zijn er verschillende redenen om juist via een online programma je administratie te laten doen. Zo zijn de abonnementen voor een goede boekhoudsoftware tegenwoordig maandelijks goed op te brengen en kun je vanaf elke willekeurige locatie ter wereld waar je internet hebt toegang krijgen tot jouw administratie. Verder hoef je nooit geen updates zelf te doen, maar zijn in de online software de beste en nieuwste functies altijd meteen te gebruiken.

Maak je gebruik van een boekhouder die jouw uiteindelijke administratie ook vertaalt naar aangiftes bij de belastingdienst voor bijvoorbeeld de BTW, inkomsten belasting of winstbelasting? Ook dan is het gebruik van een online boekhoudprogramma zeker voordelig. Indien gewenst kun je jouw administratie namelijk altijd delen met je accountant. Neem je bovendien de software af van gerenommeerde partijen zoals Reeleezee, Snelstart of bijvoorbeeld Twinfield? Dan heb je ook nog eens de zekerheid dat er accurate en veilige back-ups gemaakt worden voor het geval er iets mis zou gaan met een server of andere opslaglocatie.

Voor welke soort bedrijven is een online boekhoudprogramma geschikt?

Zodra je een eigen bedrijf hebt en je verkoopt online jouw artikelen? Dan is jouw bedrijf ervoor geschikt om een online boekhoudprogramma te gebruiken. Of je nou ZZP’er bent, een eenmanszaak hebt, een BV, vereniging, stichting, VOF of een Holding maakt bovendien niets uit, want voor alles en iedereen is een oplossing. Gunstig is zelfs dat je veel van de boekhoudprogramma’s zelf uit kunt proberen gratis voordat je eventueel een abonnement aangaat. Ook eerst vooraf zien of het wel wat voor jouw bedrijf, vereniging of stichting is, is dus ook een optie.

Hoe integreer je een boekhoudprogramma in WordPress?

Als je gebruikt wilt gaan maken van een online boekhoudprogramma voor jouw WordPress webwinkel of website is het altijd handig om te weten hoe dit mogelijk is. Hieronder hebben we korte introducties van bekende boekhoudprogramma’s waar je uit zou kunnen kiezen. Daarbij beschrijven we kort wat je kunt verwachten en hoe een eventuele koppeling kan worden gemaakt.

  • Reeleezee

Wil jij jouw administratie van je webwinkel koppelen met Reeleezee? Dan zal je binnen WordPress altijd de WooCommerce plugin nodig hebben. Vanuit je Reeleezee account kun je de unieke sleutels opvragen om je boekhouding te koppelen en zelf aangeven van welke features je gebruik zou willen maken.

  • Snelstart

Ook voor het gebruik van Snelstart geldt dat een koppeling met jouw WordPress shop een optie is. Snelstart legt hiervoor eveneens de koppeling met WooCommerce, waarbij je binnen de plugin de sleutels in kunt vullen en je login gegevens. Als je dit gedaan hebt is de koppeling gerealiseerd en kun je de features gebruiken.

  • Twinfield

Maak je een koppeling tussen WooCommerce en Twinfield voor jouw WordPress webshop? Dan kun je dankzij de koppeling automatisch facturen van de verkooptransactie aan laten maken. Daarbij kun je zelf de bestelregels aangeven, debiteurgegevens op laten slaan en gebruik maken van verschillende andere interessante functies om jouw administratie op de juiste manier te vullen.

Credits afbeelding: Web Factory Ltd.

Lees Interacties